6 sept. 2012

Prima ploiţă de toamnă





Cam gata cu vara, s-au dus vacanţa, leneveala şi hainele subţiri. Normal, vor mai fi zile însorite, dar nu se compară cu cele de vară, cu strălucirea lor. Oricum, mie îmi place şi toamna, chiar dacă plouă. Cred că cel mai mult ne deranjează faptul că, pe timp de ploaie, avem de umblat pe-afară, la serviciu, trebuie să avem grijă să nu ne stropească vreo maşină, să avem umbrela la noi, şi dacă suntem mai sensibile, să avem grijă să nu răcim.
Eu aş prefera, ca atunci când plouă, să stau în casă, să ronţănesc fructe, prăjiturele, să beau ceai sau limonadă, să vizionez filme, covrigită în pat, să citesc cărţi, să ascult muzică, să colind internetul, mai multe.
  Cum, uneori, nu prea se nimereşte să mă sincronizez cu vremea, asta e, mă descurc, partea cea mai rea, pentru mine, e răceala cu durerile în gât, nas înfundat şi greutate de a respira. Pentru că aveam probleme cu imunitatea, fiind mereu scăzută, răceam imediat, plus că pastilele nu prea îşi făceau efectul, am decis să caut metode naturiste de a-mi creşte imunitatea. Pe l
ângă consumul de fructe şi legume recomandat de toată lumea, am dat peste echinacea purpurea, o floricică roz-violet, eficientă în întărirea sistemului imunitar.

Echinacea Purpurea
Găsiţi în farmacii sau la plafar, în diverse combinaţii: tinctură sau pastile, masticabile sau nu, simple sau cu zinc şi vitamina C, cu măceşe, cum vi se par mai suportabile, pentru că au un miros şi un gust ciudat(câh...). Eu prefer să fie masticabile cu vitamina C, având un gust mai acrişor, deci suportabil. Nu am încercat tinctura, încă.
  În fine, echinacea ajută mai mult să previi decât să tratezi răceala, de asta e bine ca tratamentul să fie luat în lunile reci, cum este specificat în prospect, ţinând cont de durata precizată, vârstă şi problemele de sănătate de care suferiţi, dacă este cazul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu